חדש מבית אייווקס – מערכת BLIND SPOT לזיהוי שטחים מתים לחץ לפרטים
זהירות בדרכים בכל מחיר
אייל רחמים03.01.2016

זהירות בדרכים בכל מחיר

בפני נהגי מכוניות ניצבים אתגרים רבים: מכוניות אחרות, הולכי רגל, רוכבי אופנוע, רוכבי אופניים, תנאי כביש לא אידיאליים – ואלו רק גורמים חיצוניים. מלבד אלו, על נהגים להתמודד עם קשיים סובייקטיביים, כגון חוסר ניסיון (בקרב נהגים חדשים ונהגים צעירים), עייפות, מצבים בריאותיים, הסחות דעת ועוד. כיצד בכל זאת ניתן לשמור על זהירות בדרכים בתנאים אלה?

התשובה המצערת היא שככל הנראה לעולם לא נוכל למנוע תאונות דרכים באופן מוחלט, אבל זאת בהחלט לא סיבה להרים ידיים. מחקרים רבים בנושא הראו כי ניתן להפחית באופן משמעותי את מספר התאונות בכלל ואת מספר התאונות הקטלניות, בפרט, בעזרת שימוש בטכנולוגיה.

הטכנולוגיה בשירות זהירות בדרכים

התפתחות טכנולוגיית הרכב והשימוש הנרחב ברכבים ממונעים הביאו ליצירת בעיית הבטיחות בדרכים. לכן, זהו רק הגיוני כי פיתוחים טכנולוגיים גם יסייעו בטיפול בבעיה ובצמצומה. במרוצת השנים פותחו שלל אמצעים טכנולוגיים להפחתת סכנות הנהיגה, ניתן לחלק זאת ל-2 סוגים של מערכות:

  • מערכות פאסיביות – מערכות אשר מסייעות לאחר מעשה, דוגמת חגורות בטיחות, כריות אוויר ובקרת אחיזה ויציבות.
  • מערכות אקטיביות – המספקות התראה בזמן אמת אודות מצבי קיצון, תפקידן למנוע מן האירוע להתרחש. אין תפקידן של המערכות האקטיביות להחליף את הנוהגים ברכב והן אינן מתיימרות לעשות כן. כל שכן, הן אמורות לספק לנו התראות מוקדמות, כאלו שיחזירו אותנו למסלול ויסייעו טרם התרחשותו של אירוע המסכן את היושבים ברכב.

אז למה דווקא Awacs?

החיסרון הבולט של מערכות מתחרות אחרות, כמו מוביל-איי, בא לידי ביטוי בתנאי מזג אוויר קיצוניים, דוגמת גשם כבד ועלטה יוצאת דופן. כלומר, דווקא בסיטואציות בהן הנהג זקוק ל"זוג עיניים" נוסף על הכביש, מערך המצלמות הרגיש אינו אמין לחלוטין. חברת איווקס הציבה לה למטרה לעמוד בחזית הטכנולוגית למניעת תאונות ובטיחות בדרכים. על כן מציעה החברה את מערכת RD140 מבית SDS, מדובר בטכנולוגיית רדאר, המבוססת על שליחת אותות רדיו לסביבה ועל פענוח ההד החוזר מהעצמים שבהם פוגע האות. היא משמשת בין היתר למניעת התנגשות ולבקרת שיוט, המאפשרת לזהות מכוניות שנוסעות לפני הרכב ולהתאים להן את מהירות הנסיעה של הרכב שבו היא מותקנת. מדובר בתוספת משמעותית המעניקה למערכת מימד נוסף של שימושיות המגביר את יעילותה באופן ניכר.

בניגוד למערכות אחרות, מערכת זו ניתנת להתקנה בכל רכב, ובכך לשפר משמעותית את הזהירות בדרכים ומסייעת להציל חיים.

חייגו עכשיו
חזרו אליי עם פרטים

כן, אני רוצה שקט נפשי!

חייגו או מלאו פרטים:



    *הנני מאשר/ת קבלת מידע, הצעות שיווקיות ו/או דברי פרסומת מחברת ל.ד ישראל אוטו אקוויפמנט (1990) בע"מ